
Klädtillverkaren CCN Sports blir ny samarbetspartner till SCF
Svenska Cykelförbundet och CCN Sports har ingått ett partnerskap där CCN Sports blir officiell leverantör av landslagskläder till samtliga åtta grenar under SCF. Partnerskapet innebär att CCN Sports kommer förse de svenska landslagen med cykelkläder de kommande fyra åren (2022–2025).
Kläderna är en framtagna med inspiration från bland annat de ikoniska bilderna på Bernt Johanssons OS seger i Montreal 1976, men med moderna inslag. Idén bakom designen är att ”historiska segrar ska inspirera till framtida stordåd”.
Fredrik Kessiakoff, som är Key Account Manager på Svenska Cykelförbundet, är mycket nöjd med såväl design, kvalitet och dialogen med den nya samarbetspartnern när det gäller cykelkläder:
”Vi har haft en mycket positiv dialog med CCN Sports sedan första kontakten. Vi har också sett CCN Sports inträde på den europeiska cykelklädmarknaden de senaste åren och vi är väldigt glada att de nu har valt att bli en partner till Svenska Cykelförbundet”, säger Fredrik Kessiakoff och fortsätter:
”Ett långsiktigt samarbete skapar möjligheter att bygga en stark relation och ger förutsättningar att gemensamt utveckla en partners produkter. Vi välkomnar CCN Sports som partner och vi ser fram emot ett positivt, framgångsrikt och långsiktigt samarbete!”
De nya kläderna kommer att användas av samtliga våra svenska landslag från mitten av april.
För mera information kontakta:
- Key Account Manager SCF: Fredrik Kessiakoff fredrik.kessiakoff@scf.se
- Kontaktperson CCN: Colin Leung colin@ccnsport.com
- Presskontakt SCF: Tomas Larsson tomas.larsson@scf.se
Text: SCF Foto: Johan Linhart
* * *
Cycling apparel company CCN Sports becomes new partner to the Swedish Cycling Federation
The Swedish Cycling Federation and CCN Sports have entered a partnership where CCN Sports becomes Official Supplier of Cycling Apparel to the federations eight cycling disciplines. The partnership will cover all national team cycling apparel – for all national teams – over the next four years (2022-2025).
The clothes are designed with inspiration from, amongst other, the iconic images of Bernt Johanssons Olympic victory in Montreal in 1976, but with modern elements. The idea behind the design is that ”historical victories will inspire future great achievements.
Fredrik Kessiakoff, who is Key Account Manager at the Swedish Cycling Federation, is very pleased with the design, quality and dialogue with the new partner when it comes to the cycling apparel.
Fredrik Kessiakoff, who is Key Account Manager at the Swedish Cycling Federation, is very pleased with the design, quality and dialogue with the new partner when it comes to cycling clothing.
“We have had a very positive experience with CCN Sports from our first contact. We have seen CCN Sports enter the European cycling apparel market over the last few years and we are very happy they now have chosen to become a partner to the Swedish Cycling Federation. Entering a long-term cooperation with CCN Sports allows us to build a strong relationship and offers possibilities to commonly develop products. We welcome CCN Sports as a partner and look forward to a positive, successful and long lasting relationship!” says Fredrik Kessiakoff.
The new design will be used by all Swedish national teams from mid-April.
For further information please contact:
- Key Account Manager SCF: Fredrik Kessiakoff fredrik.kessiakoff@scf.se
- Contact person CCN: Colin Leung colin@ccnsport.com
- Press contact SCF: Tomas Larsson tomas.larsson@scf.se